Tortillalasagne med kyckling

Herregud så dagarna springer iväg med att vara föräldraledig. Ofta får jag en känsla av att jag inte hinner med allt som jag vill få gjort på en dag. Oavsett hur mycket/lite jag gör så kommer det där dåliga samvetet krypande i vilket fall. Jag har bestämt mig för att skära ner lite på vissa saker, speciellt mina receptinlägg. Det var lättare sagt än gjort att ge er det enklaste sättet med text och bilder till vuxna respektive barn. Jag får nog omprioritera lite så jag får suget att blogga och inte känna mig tvingad att sätta mig vid datorn för att skriva noveller. Jag ska förstås hjälpa er så gott jag kan ändå!
 
Till Leia tog jag bara lite av tacokryddan och tacosåsen struntade i oliverna och champinjonerna. Jag gjorde hennes lasagne i en egen form. Hon vräkte i sig maten och satt sedan och plockade till varenda bit var uppäten (även det som låg i hakklappen...).
 
Tortillalasagne med kyckling

4 kycklingfiléer
1 gul paprika
1 röd paprika
1 gul lök
ca 15 champinjoner
ca 15 gröna oliver
1 påse tacokrydda
½ burk tacosås
1½ dl mjölk
2 dl riven ost
tortillabröd
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Skär kycklingfiléer i mindre bitar och stek lätt.
Skär paprika och lök i mindre bitar och tillsätt i stekpannan.
Skiva champinjoner och tillsätt hela oliver. Stek någon minut.
Tillsätt tacokrydda och rör runt tills det är välfördelat.
Häll i tacosås och mjölk och låt puttra några minuter.
Varva kycklingröra, ost och tortillabröd i en smord ugnssäker form. Avsluta med ost.
Sätt in i ugnen i ca 15-20 minuter eller tills det fått fin färg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback