5 "det visste ni inte" om Leia

♡ Leia har inte varit ett barn som skrattar sådär gulligt som många andra barn gör när man gör något roligt. Däremot skrattar hon så fort man själv skrattar och är en riktig clown själv som alltid får andra att skratta. Och hon vet om det.
 
♡ När pappan i familjen skulle skruva upp en magnetgrej på köksluckorna och slant sa han ett ord som också blev Leias första. Kuken.
 
♡ Kattens vatten var det roligaste i den hörna där han äter och dricker - trodde jag. Men jag insåg att jag fick ändra mig när jag hittade henne sittandes med massa mjukmat i gelé i munnen. Och dessutom fick ett hjärtskärande skrik av missnöjdhet medan jag grävde ur det ur hennes mun.
 
♡ Denna dam har ett humör utan dess like och vi får ta fighter varje dag om det är okej att slå på tvn eller att dra ner ljusstakar på golvet. Den med längst och lugnast tålamod vinner - alltså 1-0 till mamman.
 
♡ När hon blir extra glad över att man ger henne någonting så tittar hon på det, skrattar och snurrar samtidigt ett varv på rumpan. Eller tre.
 


Kommentarer
m a r i a

Haha, fantastiskt första ord! Här kör vi med att pojkens första ord va "boob". Antagligen va det mer en utandning (han var 3 månader), men det är det vi säger om nån frågar, hihi! ;-)

2016-03-17 @ 20:49:16
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/
Linda

hahaha kuken, jisses, blir nog Linnéas första ord ^^ Om inte annat något annat fulord.

Den sista punkten stämmer in på Linnéa, hon gör precis likadant när hon får något intressant.

2016-04-06 @ 19:57:48
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback