Nonstop kakor

Snön har fortsatt falla från himlen och vi har fortfarande inte fått hem pappan. Hoppas på att få se honom denna kväll i alla fall!
Vi har hunnit göra nytta både inomhus och utomhus, och såklart haft tid till både lek och pulkaåkning. Jag tänkte att jag skulle passa på att laga dagens middag under tiden som Leia tar sin dagliga tupplur så har vi ännu mer tid tillsammans i eftermiddag och ikväll.
 
Igår tog jag med mig nybakta nonstop kakor till föräldragruppsträffen. De verkade gå hem och tog slut som smör!
 
 
Nonstop kakor
 
125 g smör
3 dl socker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
4½ dl mjöl
1 dl kakao
1 tsk salt
1 liten påse nonstop
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda smör, socker, ägg och vaniljsocker i en matberedare till en smet.
Tillsätt mjöl, bakpulver, kakao och salt.
Klicka ut ca 1 stor matsked med smet till varje kaka på en plåt med bakplåtspapper, högst 12 st på varje plåt.
Tryck försiktigt ut fyra nonstop på varje kaka och sätt in i ugnen i ca 15 minuter.


Kommentarer
Lis Mari

De är ljuvliga!

2016-02-21 @ 13:06:11
URL: http://lismari.blogg.se/
Felicia

Mums!

2016-02-21 @ 13:29:37
URL: http://feliciaholmgren.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback