Pasta- och köttfärsgratäng med kanel

Kanel i mat? Njae, kanske ingenting som jag använt mig speciellt mycket av. Men.. jag har gjort kyckling med rabarber, fläskfilé med cheezeballz, kyckling i julmust och i Coca cola. Alla dessa recept har ju faktiskt fungerat riktigt bra. Till detta recept snålade jag inte med kanel och det var faktiskt en riktig höjdare! Ett hett tips för er som vill testa något nytt.
 

Pasta- och köttfärsgratäng med kanel
 
250 g pasta
500 g köttfärs
1 gul lök
1 grön paprika
1 vitlöksklyfta
svartpeppar
1 förpackning finkrossade tomater
4 msk tomatpuré
1-1½ tsk kanel
3 dl creme fraiche
2 dl riven ost
svartpeppar
stark paprikakrydda
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Koka pasta.
Hacka lök och paprika i mindre bitar och stek tillsammans med köttfärsen.
Tillsätt pressad vitlök, krossade tomater, tomatpuré, kanel och svartpeppar. Låt puttra några minuter.
Blanda creme fraiche, ost, svartpeppar och paprikakrydda.
Lägg pasta i en smord ugnssäker form, köttfärsröran över och creme fraicheblandningen överst.
Sätt in i ugnen i ca 20 minuter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback