Jordgubbssmoothie och glass

Äntligen börjar min lilla tjej att visa lite glädje igen efter alla sjukdomar. Jag tror att hon precis som jag blir lite rastlös av att bara sitta hemma om dagarna, samma sak är ju otroligt tråkigt!
När hon har varit sjuk passade jag på att göra lite svalkande smoothies och även glass med samma innehåll till mellanmål. Perfekt för sjuka barn som brukar äta mindre och inte får i sig tillräckligt med vätska.
 

Jordgubbssmoothie och glass
4 mellanmål & 2 glassar
 
300 g frysta jordgubbar
1 banan
1 dl mjölk
kanel
 
Tina jordgubbarna. Lägg sedan i mixer tillsammans med banan, mjölk och kanel. Mixa.


Kommentarer
Desirée Ojala Samuelsson

Smart att frysa in!

2015-11-02 @ 13:45:32
URL: http://dessanseds.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback