Att ta ett barn

Efter ett par dagar med dåligt väder så var det skönt att komma ut igen på promenad. Jag har börjat lyssna på en del poddar medan jag är ute och går vilket verkligen kan få mig att längta till nästa gång. Jag kan rekommendera en podd som heter "att ta ett barn" som är en P1 dokumentär i två delar. Den handlar om en man som får veta att han har en son, som pga. mammans brister har hamnat i fosterhem hos ett barnlöst ungt par. Man får sedan följa hans resa och kämpande för att få hem sin son utan att få någon hjälp från myndigheter som istället väljer att gå emot honom på olika sätt tillsammans med fosterföräldrarna.
Alla de känslor som snurrade i mitt huvud under och efter denna podd var helt otroligt. Känslor som kärlek, respekt och beundran. Men framförallt ilska, frustration, ledsamhet och hopplöshet. Alla som har egna barn sätter ju sig automatiskt in i samma situation, en situation som hade fått vilken förälder som helst att bli hopplöst galen..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback