Sommarblomster

Idag har jag försökt att vara ute och greja i trädgården så fort som lillan somnat, både förmiddags- och eftermiddagsvilan. Jag fick både klippt gräsmattan och planterat alla mina 35 blommor jag handlade igår. Det blir lätt en hel del blommor eftersom vi utnyttjar hela vår trädgård, har många ytterdörrar och dessutom två altaner (och en balkong). Jag vill gärna ha blommor vid dörrarna och på bägge altanerna, så det springer snabbt iväg! Vi (svärfar) byggde en ny altan till oss förra året på baksidan där det förut var en uteplats med stenar. Jag kommer visa det i ett senare inlägg! Jag planterade också 5 stycken nya blommor i landet som vi också fixade förra året. Vi har en kuperad tomt i två etager med berg emellan och de förra ägarna hade satt ormbunkar i landet precis nedanför berget, vilket var jättefint på våren när ormbunkarna var små, gröna och livliga. Det var sämre när sommaren blev varm, ormbunkarna dog och lade sig platt med marken. Inte så snyggt.. Så vi ägnade två hela dagar att ta bort alla ormbunkar på tomten, det rotsystemet är inte att leka med. Vi planterade istället blommor och satte kantsten runtom. Tanken är att jag ska fylla på med perenner varje år för att ha ett riktigt hav med blommor i olika färger under olika månader av våren/sommaren. En liten tanke finns det ju med det också förstås, man behöver inte rensa lika mycket. Det som inte syns finns inte, eller hur? ;)
 
Vi har lite kvar i trädgården att fixa med som ni ser bland annat så nytt gräs efter att de satt in bergvärmen nu tidigt i våras. Vi har tagit ner lite träd och tagit bort stubbar och stenar som ska fyllas i med jord och där ska det sås nytt gräs också. Vi har ett land om ska minskas till mer än hälften och sen har vi ett land som ska göras om med ny mur. Men landen får vi se om vi gör något åt detta året eller om vi väntar med det. Ingen brådska!
 


Kommentarer
FrökenTV, bloggen om tv och film

men ahh vad söt kisse

2015-05-28 @ 12:51:02
URL: http://efji.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback