En gammal examensdag

Jag älskar den nya funktionen på Facebook där man får uppdateringar om sina minnen från detta datum tillbaka i tiden. Idag fick jag ett minne från att det var två år sedan jag tog min förskollärarexamen. Jag måste säga att det känns längre sen än så, bara två år ute i arbetslivet som utbildad förskollärare. Trots alla rubriker, trots stora barngrupper och låg personaltäthet, så älskar jag mitt jobb. Jag har kämpat vidare trots omständigheterna, för barnens skull. Jag älskar att vi against all odds får en fungerande vardag genom att arbeta tillsammans och ta oss igenom dagarna mestadels genom glädje, det gör det så mycket enklare! Jag älskar att vara bland de första som förbereder barnen för sina första år i livet och den långa skolgång de har framför sig. Jag älskar att vara ett bollplank och en upptäckare för alla tokiga tankar och idéer och att vara den stora bamsekram som möter barnen på morgonen. Hur mycket jag än tycker om att vara mammaledig, så kommer en liten del av mig alltid längta till "alla mina andra barn" - på världens bästa arbete.
 
Jag på min examensdag, en megavarm dag i juni.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback