Sjuk liten tjej

Det är inte lätt alla gånger att vara liten, speciellt inte när man är sjuk. Mamma är dum som torkar och suger näsan, ger nässpray och försöker få i extra vätska. Dessutom är hon dum för att hon inte gör allt som jag vill att hon ska göra. Ungefär så.
 
I natt så provade vi något nytt, som jag hört talas om förut. Jag hackade en halv lök och lade i en matlåda med lite kokande vatten som inte täckte all lök. Jag placerade den under hennes säng med locket öppet till hälften. Leia hade vaknat flera gånger innan jag placerade dit löken, grät för att hon var så pass täppt. Efteråt, så vaknade hon fortfarande många gånger, dock var hon inte ledsen (vilket hon alltid är när hon vaknar när hon är sjuk) utan låg bara och pratade och var glad när jag kom in. Under de gånger jag varit inne hos henne tycker jag faktiskt att hon har andats fritt med näsan, både med och utan napp i munnen! Tänkte att jag ska låta bli att göra något liknande i natt så får jag se om det fungerar eller om det bara var en ovanligt bra natt för henne trots förkylning.
Utöver detta har vi höjt upp sängen i huvudändan och i gårkväll fick hon sig också ett citronfotbad, det tyckte hon var jätteskönt!
 
Har ni några speciella huskurer för förkylningar?
 


Kommentarer
Mirre

Smart tips också hört om det, vi brukar höja upp sängen med travar av böker vid huvudändan så det blir mer uppåt med huvudet =D

2015-12-14 @ 13:29:38
URL: http://nouw.com/sweetwords
Cissi

Krya på <3

2015-12-14 @ 13:37:08
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
m a r i a

Är uppfostrad med att lök botar - eller i vart fall lindrar - det mesta, så jag kan tänka mig att den kuren är bra. Här har vi (peppar, peppar) klarat oss från totalt täppt näsa, men vi har satt lite koksalt i näsan vid några tillfällen.
Krya på sig!

2015-12-14 @ 14:00:59
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback