Up and downs

Sanningen är den att hela denna veckan har varit down. Jag har bara varit i skolan i en knapp timme på hela veckanoch legat i sängen till min sambo kommit hem vid halv fem i princip varje dag (därav min lite sämre uppdatering). Jag har vaknat flera gånger under nätterna ända sedan i måndags med fruktansvärda buksmärtor och fått proppa i mig massa tabletter som jag annars avskyr att behöva göra. Jag har varit hos en sorts läkare, men där verkar det vara "lugnt". Det KAN vara min trodda IBS som spökar, men who knows.. Min plan blev förstörd för kvällen, likaså min reservplan. Jag får nu istället ligga i soffan med en bok, té och choklad för att få i mig lite socker. Min kropp verkar inte riktigt vilja vara med mig alls det sista, speciellt inte idag. Har varit nära på att svimma, blivit kallsvettig och skakis så fort jag ansträngt mig. Sucks.
 
 


Kommentarer
Mercedes

Lints chockladkaka är verkligen så god! :)

2013-01-25 @ 20:26:13
URL: http://photobelle.blogg.se
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Men usch det där lät inte bra om du gått med det så länge? Har de tagit några prover och kännt och klämt på buken? Om du har så ont att du inte kan stå på benen och nästan svimmar då känns det inte riktigt normalt. Jag skulle söka akuten om det inte blivit något bättre alls. Man ska inte ignonera kroppens signaler. Var rädd om dig! Krya på dig.

Svar: Nej jag vet. Men jag har helt tappat förtroendet för läkare. Sist jag hade dessa besvären var jag på vårdcentralen 3 gånger, gyn 1 gång och akuten 3 gånger. Alla bara skickade mig vidare och skyllde på de andra. De på akuten sa rätt ut att jag inte är dödssjuk och jag kan därför inte stanna kvar och de får skicka hem mig. Likadant varje gång. Ändå mådde jag den gången så illa att jag inte ens kunde prata och jag fick skriva ner en lapp till min sambo så han fick säga alla mina symtom. Jag skrek när de kände på mig osv. Ändå tog de bara blodtryck och blodprov för att sen skicka hem mig - varje gång. En läkare nämnde IBS och att jag i bästa fall har det om det inte är värre. Sen tog det stopp med allt. Och jag fick dessutom betala alla besök själv eftersom jag inte fick remisser någonstans..
Ida Nilsson

2013-01-25 @ 21:03:03
URL: http://lottizdays.blogg.se
Hanna Davidsson

hej, häftig blogg du har ;) allt bra med dig?

Svar: Om du inte hade spamat och faktiskt läst mitt inlägg som du kommenterade, så hade du sett att allt INTE är okej med mig.
Ida Nilsson

2013-01-25 @ 22:24:00
URL: http://hannadaavidsson.blogg.se
inthearena.blogg.se

usch, det låter verkligen inte kul. hoppas det går över. magen är som roten i kroppen :)

Svar: Tack snälla du, visst är den det!
Ida Nilsson

2013-01-26 @ 00:09:05
URL: http://inthearena.blogg.se/
Sanna

gott med choklad!

2013-01-26 @ 11:06:13
URL: http://sannakumlin.se
Cecilia

Åh gud, den chokladen från Lindt kan vara något av det bästa som finns!

2013-01-28 @ 17:39:31
URL: http://ceciliapetterssons.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback