Korvstroganoff

Idag efter träningen blev jag så grymt sugen på korvstroganoff så jag ställde mig i köket och började laga. Men märker efter en stund att både tomatpurén och, min absoluta favorit när det gäller korvstroganoff, stark chilisås är slut. Fick därför improvisera och försöka slå min redan favoritkorvstroganoff. Och det gjorde jag. Mums så gott! Att det tyvärr ser ut att skära sig beror på att vi äter laktosfritt och den turkiska yoghurten vill nog inte bli värmd egentligen, men det struntar jag totalt i!
 
 
Korvstroganoff
 
400 g falukorv
2 msk ketchup
1½ msk sambal oelek
3
dl matlagningsgrädde
2 dl turkisk youghurt
½ zuccini
1 st gul lök
1 tsk salt
1 tsk peppar
1 krm chili explosion
0.5 msk timjan
1 msk stark paprikakrydda
 
Hacka löken.Skiva falukorven i strimlor.
Stek löken och sedan ocksåfalukorvsstrimlorna i samma panna.
Skär zuccini i stora tärningar. Stek tillsammans med lök och falukorv.
Tillsätt ketchup, sambal oelek, yoghurt och grädde.
Låt det koka ihop.
Krydda med salt, peppar, chili, paprikakrydda och timjan.
 
 


Kommentarer
jennie

Korvstroganoff är alltid sådär lika gott när man verkligen blir sådär sugen på just det! =)
Synd att det skär sig, men huvudsaken är ju att det blev gott ;)

2013-02-22 @ 08:35:14
URL: http://www.misshart.blogspot.com
K

Ser bra ut - skall provlaga med yoghurt-en också, är nyfiken :)

Svar: Ja det tycker jag att du kan göra :)
Ida Nilsson

2013-02-22 @ 10:38:04
Julclaude - Nudity is not a crime!

Gott! :)

2013-02-23 @ 23:03:28
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback