Lax med dragonsås

Jag har börjat märka att många vill ha mina recept, vilket naturligtvis är roligt! Därför kommer jag att börja lägga ut recepten på maten jag lagar. Allt för er. hihi. Även om jag kommer testa andra recept kommer jag här att ändra på dem på sättet som jag gjorde. Ni vet ju att jag testar nya recept så gott som varje måltid!
 
 
Dragonsås till fisk
 
2 msk smör
2 msk vetemjöl
5 msk crème fraiche
3 dl mjölk
2 tsk fransk senap
3 msk dragon
1 fiskbuljong
2 msk vitt vin
 
Smält smör i en kastrull och strö över mjölet. Vispa ut tills mjölet sugits upp av smöret.
Vispa ner crème fraiche och späd med mjölk medan såsen tjocknar. Vispa ner senap, dragon och buljong.
Låt såsen puttra minst fem minuter. Späd med buljong eller mjölk om den är för tjock.
Avsluta med vinet och låt koka upp. Servera varm upphälld i en förvärmd skål.
 
 


Kommentarer
Carolina

Det där såg gott ut! Måste testas.. Tack! :-)

Svar: Det var gott, så det får du testa! :)
Ida Nilsson

2012-12-06 @ 22:20:37
URL: http://Carolinas.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback