Potatis - och palsternackssoppa

En naturligt söt soppa som Leia ville mumsa i sig så snabbt hon kunde. Det är inte enkelt alla gånger att servera soppa till de mindre som äter själva så gånger som dessa får hon stöd och hjälp från oss vuxna.
 
 
Potatis- och purjolökssoppa
 
1 schalottenlök
4 potatisar
3 palsternackor
1 liter vatten
1 hönsbuljong
1 msk grönsaksfond
1 lagerblad
svartpeppar
sambal oelek
 
Skala och hacka lök i mindre bitar, stek i en gryta.
Skala potatis och purjolök och skär i mynt. Lägg i grytan och tillsätt vatten, buljong och fond.
Lägg i lageblad, krydda med svartpeppar och sambal oelek. Koka i ca 15 minuter.
Mixa hela soppan tills den blir slät. Servera med stekt bacon och en klick creme fraiche.


Kommentarer
rememberthiis.blogg.se

Låter gott :)

2016-01-26 @ 13:49:04
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Sanna Dymling

Hej tjejen!
Tack för kommentaren på min blogg. Jag håller helt med dig, jag ska verkligen passa på. Jag är så peppad på att se vad livet har att erbjuda. Jag vill se och uppleva så mycket.

Vilken fin blogg design du har! Hoppas du får en fortsatt fin vecka.

2016-01-27 @ 08:37:14
URL: http://sannadymling.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback