Falukorv med bädd av lök

Falukorv är en stor favorit är hemma av både Leia och Claes. Långtifrån min favorit skulle jag säga, jag äter hellre en smakrikare korv. Men som mycket annat så väljer denna mamman att sätta andras "behov" framför sitt eget. Så falukorv fick det bli till middag igår! Leias korv gjorde jag med hackad lök, korvstavar, lite bostongurka och ost.
 

Falukorv med bädd av lök
 
5 stora gula lökar
1 falukorvsring
Ketchup
Sötstark senap
Bostongurka
Riven ost
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Skiva lök och lägg i en smord ugnssäker form.
Skiva korv och lägg över löken.
Ringla över ketchup och senap, stryk på bostongurka. Avsluta med riven ost.
Ställ in i ugnen i ca 20 minuter eller tills det fått en fin gyllene färg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback