Vecka 37 (36+1)

Att vi närmar oss en förlossning om några veckor är det ingen tvekan om. Foglossningen lyser inte lika ofta med sin frånvaro som förut, ibland har jag svårt att gå och får stödja mig mot saker för att komma framåt. Nästan alltid i kombination med att jag legat ner och slappnat av en stund efter jobbet. Föregående vecka var den första veckan som jag faktiskt kände att det stundtals var jobbigt att vara på jobbet. Att jag liksom hellre skulle sitta ner konstant och bara njuta av alla barns närvaro. Barnen är helt underbara mot mig och magen, mer än jag någonsin kunnat hoppas på. Det är jag så otroligt tacksam för!
 
Natten med den fruktansvärda halsbrännan var en av de värsta nätterna jag upplevt som gravid hittills, men som tur är så har det inte infunnit sig sedan dess. Jag tror att jag ska låta bli kolsyrad läsk så länge bebis finns i min mage. Igår var vi på restaurangbesök och jag beställde pepsi max såklart, det är så svårt att komma ihåg! Men bytte ut den ganska snabbt mot vatten, en hel kanna såklart. haha. Jag är galet törstig dygnet runt!
I övrigt lunkar jag på i vanlig ordning. Jag har fått smärta efter byglarna nu, speciellt på ena sidan. Jag är öm och det gör ordentligt ont ibland. Öm och svullen är jag också fortfarande i mina fötter och fingrar så det är viktigt att vila mycket!
 
Allt är i hyfsad ordning nu inför bebisens ankomst. I helgen har jag även börjat packa BB-väskor och det mesta är färdigpackat. Vi har även satt babyskyddet i bilen så det är på plats. Även bebis är på plats för att komma till världen, fixerad och färdig!
 

"Nu väger fostret ungefär 3 kilo och är cirka 48 centimeter långt, men det skiljer sig mycket mellan olika barn. Fostret tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten. Ändå är lungorna de sista organen som mognar."



Kommentarer
Jessica

Det är så mysigt att packa BB-väskan :)

Svar: Ja det är det allt, nu är det ju inte långt kvar :)
Ida Nilsson

2015-03-16 @ 11:28:02
URL: http://frokenwesstrom.blogspot.com
Linda

Jag måste säga att jag tycker det är fruktansvärt starkt och duktigt gjort av dig som har jobbat under hela graviditeten, vet faktiskt inte om en annan orkat det. Så en stor eloge till dig!

Svar: Tack snälla du! Jag har känt mig ganska stark faktiskt. Hoppas inte att jag blir förslappad sedan när jag får hemma bara ;)
Ida Nilsson

2015-03-16 @ 13:32:04
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Nej det tror jag inte du blir, du kommer ha precis som jag, fullt upp ;)

Svar: Kan ju vara så med :)
Ida Nilsson

2015-03-16 @ 20:50:15
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Helena

åh vad man längtar tillbaka när man ser bebismagen, jätte fin :)

Svar: Som det ser ut nu skulle jag INTE längta tillbaka till den här tiden, svullen som en ballong! Men jag kommer säkert ändra mig om något år när jag glömt lite ;)
Ida Nilsson

2015-03-21 @ 18:32:46
URL: http://ajabajamamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback