Vecka 35 (34+1)

Ännu en vecka har sprungit förbi och nu är det bara 40 dagar kvar till det är dags! Det märks att det börjar närma sig nu. Jag både är och känner mig tung, blir ordentligt trött i benen och flåsig vid minsta ansträngning. Svullen är jag ju med. Vissa ställningar både när jag ska sova och titta på tv är riktigt obekväma. Det tar ett tag innan man har hittat den där perfekta ställningen och sen vill man gärna inte röra sig ur fläcken! På nätterna har jag dessutom börjat må ordentligt illa. Det är som små ilningar och kommer med jämna mellanrum, som att jag vet att jag kommer spy när som. Men sen lyckas jag somna om och det är som bortblåst på morgonen. Ofta kommer dessa när jag har haft halsbränna på kvällen som håller i sig under natten. Några få gånger har jag haft sådan halsbränna på dagtid så jag trott att jag ska kräkas med jämna mellanrum.
Jag har varit på ett extrabesök hos BM då jag hade lite känningar av urinvägsinfektion, men det visade ingenting på mina prover som tur var. Jag har haft återuppkommande urinvägsinfektioner förut och man är ju extra utsatt för det som gravid. Antagligen är det bebis som trycker nedåt och ger den där ilande känslan.
Jag som annars är van vid att vara ganska aktiv om dagarna, gör verkligen minsta möjliga nu för tiden. Rutiner håller i sig, som att fixa extra god frukost på helgerna och sådär. Men städning och liknande är ju ingenting jag prioriterar just nu kan jag säga. Jag har sådan tur som har en sambo som hjälper mig med alla sysslor och hjälper till att laga mat varje dag utan något klagomål även om det inte är hans favoritsyssla direkt..
 

"Fostret väger ungefär 2,4 kilo. Det har blivit knappt 47 centimeter långt och har oftast lagt sig med huvudet nedåt. Det sväljer fostervatten, kissar och tränar därmed matsmältningen. Fostret har lagt på sig mer fett. Huden är tjockare, mindre genomskinlig och börjar räta ut sig. Det ulliga hår som tidigare funnits på kroppen är borta, och huden är täckt av rikligt med skyddande fosterfett. Om barnet skulle födas nu kan det vara så insmort att huden är vit och kletig av allt fett."



Kommentarer
Lisa Karlberg

De ilningarna känner jag med! Och det sjuka är att det går från att inte vara kissnödig, till akut, till inte alls igen. På 5 sekunder! Knäppa akrobatbebisar. :)

Svar: Ja men eller hur, det är så konstigt! Och går man på toaletten så hade det ju inte ens behövts liksom ;)
Ida Nilsson

2015-03-02 @ 08:18:07
URL: http://lamadjur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback