Hallonbladste

Häromdagen fick jag ett paket med hallonbladste av en gravid vän. Jag tycker det här låter ganska spännande och började idag att dricka en kopp vilket jag har tänkt att göra i några dagar i alla fall innan jag ökar mängden.
 
Hallonbladste sägs ju ha en rogivande och avslappnande effekt och rekommenderas både till gravida i slutet av graviditeten för att kroppen ska förbereda sig inför födseln och till ammande kvinnor. Det ska hjälpa till att stärka och förbereda livmodern, bidra till snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen. Det sägs även lindra magbesvär och illamående och hjälper till i produktionen för en riklig bröstmjölk. Pga. att inte riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska man helst inte använda hallonbladste före v. 35.
 
 
Naturligtvis ger detta olika effekter från person till person men har du provat och gav det några effekter eller vill du prova?
 
Ni hittar det här!


Kommentarer
Emma

Hej, det var ett tag sen jag kikade in här och jädrans vad tiden gått fort! Snart är det dags ju:) Såå spännande! Kram Emma

Svar: Hej! Ja visst går tiden snabbt, helt otroligt! Det är jättespännande, längtan börjar verkligen ta överhanden nu :) Kram!
Ida Nilsson

2015-03-26 @ 20:54:46
URL: http://www.pemsplatser.blogspot.com
m a r i a

Bra tips! =) Har bara fått höra att man inte ska dricka örtte eller grönt te så jag har bara hållit mig till "vanligt" svart vaniljte typ. Blandar du i detta i annat te eller dricker du det som det är? Det låter ju gott =)

Svar: Jag dricker det som det är med lite honung i. Funkar bra och smakar gott! Jag är mer för svart te egentligen men det här går bra :)
Ida Nilsson

2015-03-27 @ 09:05:17
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/
Gabbie

Jag har definitivt tänkt prova detta! =) Går in i v35 på torsdag så får väl vänta några dagar till för att vara på den säkra sidan.. ;-) Vore kul med en utvärdering efteråt om du tyckte det gjorde någon skillnad, om effekterna uppnåddes! Lycka till!!

Svar: Ja man förlorar ju ingenting på att prova! Sen kanske det är svårt att utvärdera som första förlossning, men kan ju se hur länge man blöder, om man får bättre flöde av bröstmjölk osv. Tack så mycket! :)
Ida Nilsson

2015-03-29 @ 10:48:23
Kikki

Läste någonstans att teet inte får koka, helst inte hettas upp varmare än 70 grader för då försvinner det verksamma ämnet som är oxytocin! Så nu används termometern flitigt hör hemma 😂😂❤️

Svar: Ja jag har också läst det! Jag sätter alltid in vattnet i mikron så det blir inte jättevarmt. Tar ju år och dar innan man kan dricka annars ;) ♡
Ida Nilsson

2015-03-29 @ 15:58:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback