En bit i taget

En dag i hemmets tecken, kände att jag verkligen behövde en sådan dag. Tvättkorgarna är tomma, jag har lagat världens godaste spenatsoppa (som ni hittar här) och fortsatt min kamp mot våra underbart fina men hemska fönster att putsa. Försöker ta ett rum om dagen, fönstertvätten måste laddas sedan ändå. Den dagen då vi byter fönster, då ska jag gladeligen slänga dessa åt skogen och sätta in fönster med avtagbara spröjs! Ett enda fönster har ju åtta smårutor på utsidan och en på insidan. Dessutom är de delningsbara och man kan därför dubbla igen. Så putsa ett fönster är som att putsa arton stycken. Vi har ett stort hus och många fönster, tror jag räknade till att det blev som runt 400-500 fönster. Så uppdelning är ett måste!
 


Kommentarer
Linda

Åh gud första bilden, på erat rum, jävlar vad fint!! Helt i min smak, fönstren <3

Svar: Det är faktiskt vårt gästrum :) och jag håller med dig! Hela vårt hus har sådana fönster och går i den stilen :)
Ida Nilsson

2015-06-15 @ 17:41:23
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Men gud vilken lyx! Du skulle inte vilja visa en runda i ert hus här i bloggen :D?

Själv väntar man på att få sitt eget drömhus här i byn, vi ska prata med karln som äger det om vi får köpa det, usch är så nervös.. tänk om han säger nej =/

Svar: Det finns en kategori på sidan där jag har lite kort på huset i alla fall :) Så spännande! Bara att ta tjuren vid hornen :)
Ida Nilsson

2015-06-15 @ 20:50:00
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback