Sötpotatispuré

Idag gjorde jag den första satsen med smakportioner till lillan här hemma. Jag ville börja med något som smakade sött och gott så jag gjorde åt våra sista sötpotatisar här hemma. Leia fick även ett litet smakprov och hon gjorde inte en enda min mer än att smaska i sig (läs utanför sig). Tanken är att inte experimentera för mycket utan att hon ska få någon enstaka smakportion i taget, möjligtvis varvat med gröt om några veckor.
 

Sötpotatispuré
 
2 sötpotatisar
vatten
 
Skala och skär sötpotatisen i mindre bitar. Koka ca 10 minuter.
Sila ut potatisen och spara vattnet.
Mixa sötpotatisarna och tillsätt vatten, lite i taget tills det blivit en bra konsistens.


Kommentarer
Vanessa andersson

mums! :D

2015-07-24 @ 16:12:49
URL: http://vanessaandersson.se
ellen

mums! det där vill ju jag också ha.. haha :D äääälskar sötpotatis!

Svar: Det är jättegott alltså.. haha.
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-08-07 @ 17:08:23
URL: http://ellfi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback