Lax med ostsås

Åh så gott det är med lax alltså! Och jag kan ju inte låta bli att tillsätta vin många av de gånger som jag tillagar det. Det är ju helt givet egentligen.
 

Lax i ostsås
1 timme
 
½ laxsida (alternativt 4 laxfiléer)
1 purjolök
citronpeppar
fiskkrydda
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
½ dl vitt vin
salt
svartpeppar
150 g riven gratängost
½ dl riven parmesan
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Skär purjolök och lägg i botten på en smord ugnssäker form.
Skär filéer av laxen och lägg över purjolöken. Krydda rikligt med citronpeppar och fiskkrydda.
Blanda resterande ingredienser och häll över fisken.
Ställ in i ugnen i ca 30 minuter.
 


Kommentarer
Sarah

Va kul me recept :)

2015-07-27 @ 21:58:54
URL: http://CheerSarah.devote.se
Maria O

Då kanske denna skulle vara något för dig? För om jag sitter som jag brukar så trycker maggördeln under brösten och det är inte skönt då blir det outomatiskt att jag sträcker på mig:).

Jo jag känner likadant med promenader. Jag hade tänkt gå i går kväll men då kom regnet så himla tråkigt!Hoppas sommaren kommer snart så vi båda kan gå ut och gå snart igen:).

Svar: Ja egentligen skulle det nog vara det. Men på något sätt är det ju "för jobbigt". haha. Jobbiga tanke.
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-28 @ 07:56:58
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback