Ersättningsbyte

När vi började med ersättning så gav vi Semper. Det var ett tips från butikspersonalen för att det tydligen var den mest sålda ersättningen där. Vi som nya i föräldravärlden lyssnade såklart och började så smått vänja oss vid våran dotter som kräktes fler gånger än jag kan räkna på en dag och som luktade konstant kräk. Vi fick också köpa Sempers magdroppar eftersom hon bajsade sällan och verkade stundtals ha ont i magen. När nu dropparna tog slut började vi vänja av henne vid Semper och började istället med NAN. Och jag kan med glädje meddela att hon kräks betydligt mindre! Dessutom luktar hon aldrig kräk längre, vilket det verkar vara flera som har erfarenhet av. Magdropparna behöver hon inte längre och jag har bara fått en känsla av att hon är mer nöjd. Det är underbart att slippa det mesta av allt kräk, speciellt alla de där småspyorna som rann nerför hennes kinder och hals. Detta har i sin tur såklart gjort att hon slipper vara blöt hela tiden, både på sina kläder men också hennes hals som ständigt var blöt vilket orsakade som blöta sår i hennes halsveck. Det kan fortfarande komma då och då pga att hon dreglar så mycket nu, men inte alls på samma sätt. Både vi och Leia är supernöjda!
 


Kommentarer
Linda

Nu när du skriver det, så var det för Rasmus också! Vi bytte också till NAN och då blev det bättre! Usch vad man glömmer =(

Skönt att det blivit bättre!

Svar: Jag förstår att man glömmer sådant snabbt :) Och det är superskönt att det blivit bättre! <3
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-10 @ 21:03:50
URL: http://www.mammaliiinda.blogspot.com
Linda

Jag har hört fler som bytt till NAN och det blivit bättre :) Kanske lite snällare mot känsliga magar?

Svar: Känslig mage tror jag inte att hon har. Jag har vanliga NAN också :) Vill försöka med så "vanliga" produkter som möjligt så hon inte blir känslig sen. Jag åt inte laktos förut för att jag var känslig, men började äta det igen för att inte bröstmjölken skulle vara utan laktos. Äter man det inte så blir man ju känslig istället och det vill jag ju inte :/ Eftersom jag inte var stressad under en stor del av min graviditet (när jag arbetade 75%) så mådde jag bra, även med laktos :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-10 @ 23:22:22
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Johanna

Kul att det blev bättre! Vi valde semper, trots kräks, för att det produceras i Götene. Nestlé som tillverkar NAN är ett vidrigt företag som bl.a. stod bakom skandalen i Kina för ett par år sen då det var plast i ersättningen. Detta gjorde att flera barn dog. Det tycker jag man bör veta när man väljer ersättning och ta i beaktning, men dessvärre är det inte något som många vet.

Svar: Ojdå, det låter inget vidare. Men om man ska granska all mat så finns det många saker som man inte bör äta men gör som vuxen ändå. Såklart är små bebismagar känsligare men att det varit en skandal för flera år sedan gör inte att jag skulle sluta ge henne det när hon mår bättre på det :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-11 @ 13:45:17
m a r i a

Vi blev rekommenderade NAN från BB så det är vad vi har haft i skåpen från början. Pojken spottar ju mera av flaskmjölk än bröstmjölk, men magproblem tycker vi aldrig att han har haft heller.
Skönt att ni hittat något som passar bättre! :)

Svar: Ja man får ju köra på det som passar bäst! Jätteskönt att det fungerar :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-11 @ 13:51:59
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/
Johanna

Nej men det förstår jag verkligen! Jag menar mer att det kanske inte är så etiskt att stödja ett sånt företag.

2015-07-18 @ 20:13:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback