Färsk tortellini med champinjonsås

 
Färsk tortellini med champinjonsås
20 minuter
 
2 paket färsk tortellini med champinjoner
1 rödlök
300 g färska champinjoner
1 vitlöksklyfta
1 tsk inlagd dragon (eller torkad)
salt
peppar
250 g ricottaost
3 dl mjölk
1 kruka persilja
200 g fryst broccoli (tinad)
sweet chilisås
 
fetaost
rucola
cashewnötter
 
Skala och skär lök, lägg i en gryta.
Skölj champinjonerna och skär i fjärdedelar eller åttondelar beroende på storlek. Lägg ner i grytan.
Skala och pressa i en vitlöksklyfta. Bryn alltsammans.
Skär dragon i mindre bitar och lägg i. Krydda.
Häll i mjölk och ricotta, låt puttra några minuter.
Koka tortellini tillsammans med broccoli i 4 minuter. Låt sedan rinna av.
Blanda ner tortellini och broccoli i såsen, tillsätt valfri mängd sweet chilisås och blanda ordentligt.
Servera med rucola, cashewnötter och fetaost.


Kommentarer
stina - Mamma till Elias | STHLM/GRAN CANARIA

Sv: Försöker utesluta kött så mycket som möjligt, och med quorn går det alldeles utmärkt då det smakar så gott :)

Måste testa tortellini med champinjonsås, låter och ser super gott ut :)

Svar: Okej då förstår jag :) Ja det var gott. Men min absoluta favorit med färsk tortellini är utan tvekan tortellinigratäng som du hittar under kategorin med pasta. Ta bara bort baconet så får du den vegetarisk också. Supergod verkligen!
Ida Nilsson

2015-01-18 @ 20:51:01
URL: http://stinaserina.blogg.se
stina - Mamma till Elias | STHLM/GRAN CANARIA

Åhh måste testa det :) tack för tipset :)

Svar: Det tycker jag, tycker du om tortellini lät du inte bli besviken :)
Ida Nilsson

2015-01-18 @ 20:55:46
URL: http://stinaserina.blogg.se
SANDRATORN.SE - NYBLIVEN MAMMA!

Tack snälla! (:
Åh, hur långt gången är du? :) Milio var också helvild i magen. Haha, barnmorskan sa att vissa barn har attityd redan så tidigt.. ;P

Svar: Jag är i v 29 :)Ja men det är ju så! Vi fick knappt några bilder på vår vilda bebis! Men jag hoppas det lugnar sig lite när bebis kikar ut ;)
Ida Nilsson

2015-01-18 @ 22:59:41
URL: http://sandratorn.se
Rebecca

Hm det här ska jag nog göra! tack för tipset :)

2015-01-21 @ 00:28:34
URL: http://rebeccafornstedt.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback