Vecka 33 (32+1)

Herregud så snabbt tiden går. Kan knappt förstå att jag bara har 5 veckor kvar att arbeta nu! Jag ska alltså gå hem 3 veckor innan BF och ta ut semester istället. Det ska bli skönt, samtidigt som jag lätt blir rastlös av att gå hemma. Så jag håller alla mina tummar att jag inte ska behöva gå över tiden och behöva längta efter bebis ännu mer!
Veckan har varit helt okej. Jag har börjat skippa juicen på morgonen och vips så är halsbrännan så gott som borta. Jag sover däremot inte jättebra vissa nätter. Vaknar så fort jag behöver vända på mig, är täppt i näsan och andas som en flodhäst. Jag har hela tiden haft sköra slemhinnor men tidigt i morse vaknade jag av ett niagrafall av näsblod. Så himla obehagligt.. Magen får dessutom gärna stanna i storleken den är nu, haha.
Senast i föräldragruppen pratade vi om amning och så mycket runtomkring det. Vi kom även in på bärselar, babyskydd osv. Vissa delar som anknytning och annat lärde vi ju oss massvis om under min utbildning till förskollärare så det är ju ingenting nytt för mig i alla fall!
 

"Fostret ökar snabbt i vikt och väger nu cirka 2 kilo. Längden är ungefär 45 centimeter. Om barnet skulle födas nu kan det under ett par veckors tid behöva lite andningshjälp, extra värme och hjälp att få i sig tillräckligt med näring för att må bra. Det finns gott om fostervatten, vanligtvis nästan en liter. Vattnet gör att fostret kan röra sig fritt och att livmodern inte trycker direkt mot fostret. Fostervattnet har ingen färg men är lite grumligt och har en doft som påminner lite om hav och tång. Fostret uppfattar ljus och mörker, natt och dag."



Kommentarer
Linda

Fin magen :)!! Skönt att ta lite ledigt innan bebben kommer ut, kan ju vara bra att samla lite krafter :)

Ja så känner jag med att man fått en del från förskolelärarutbildningen, och som du säger med anknytning och allt, sedan tror jag (även om det inte är exakt samma situation/sak) så har man ändå ett litet steg före om man är van att jobba med barn.

2015-02-15 @ 19:41:02
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback