Vecka 31 (30+1)

Under veckan som gått har jag haft en bra tid som gravid. Magen har växt en hel del sedan förra veckan. Två små bristningar har jag fått, en på varje "kärlekshandtag" som jag tror kommer försvinna i takt med att magen försvinner. Jag har även fått några småsmå runt naveln där min piercing suttit. Det återstår att se om denna graviditet vill bjuda på fler kärleksminnen från denna tid!
Det har börjat märkas större skillnad nu när jag är aktiv och när jag vilar. Under dagarna då jag är aktiv på jobbet kan magen bli stenhård flera gånger och det spänner massvis. Det har aldrig hänt hittills när jag vilar och tar det lugnt. Ett bevis på att jag tagit rätt beslut i att gå ner i tid nu känner jag. Det blir svårare för varje vecka att hitta sköna positioner att sitta och ligga på, vilket kan vara en anledning till att jag nu sover betydligt sämre om nätterna. Jag är vanligtvis van vid att somna direkt och sova non stop tills klockan ringer. Nu vaknar jag alltid innan klockan ringer och runt 7-tiden på helgerna. Det kan nog också ha sin påverkan av att jag gärna sover middag när jag kommit hem från jobbet om jag hinner, något jag aldrig gjort tidigare.
 
 
Bebis hjärtslag: 132 slag/min
Mitt blodtryck: 100/60
 
"Fostret väger runt 1,6 kilo. Längden är ungefär 43 centimeter. Fingernaglarna har vuxit ut ännu mer och når fingertoppen. Fostret kan fixera blicken och ser bättre skillnad på ljus och mörker. Det verkar som om det även kan börja känna igen och reagera på musik som spelas vid upprepade tillfällen."


Kommentarer
ellen

din mauge är så fin!!!

Svar: Sötnooos! <3
Ida Nilsson

2015-02-02 @ 08:28:53
URL: http://ellfi.blogg.se
Linda

Små bristningar här och där är det verkligen värt att få med tanke på vad man får tillbaka ^^ Jag har hitills inte fått men det är ju inte slut än precis, sedan har jag en del bristningar på lår och rumpa sedan tonåren så ja slipper helst på magen med ^^

Vad bra att du tar det lugnt nu fram till förlossningen. Min mage blev också stenhård med massa sammandragningar när jag blev mer aktiv, så jag är inte ute och går något mer längre än runt gården kring djuren. Men du får inga sammandragningar när du bara ligger ner? Jag får en hel del såna ändå jag :) Men inte på samma sätt om jag överanstränger mig..

Svar: Jo jag får sammandragningar ibland när jag ligger ner också. Men långtifrån på samma sätt som om jag har varit stressad eller är aktiv på annat sätt. Ja visst är det värt det! :)
Ida Nilsson

2015-02-02 @ 18:28:01
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback