Som miniatyrer

Alla ♥ dag, går in i ny vecka och firar glädjen att bli föräldrar genom att tvätta alla kläder i strl 50 och 56. Det har ju blivit lite fynd då och då, men man märker ju inte direkt när de ligger vikta i byrån hur mycket det blivit. Men jag märkte det väl mer eller mindre när jag sorterade de små kläderna och insåg att jag skulle få tvätta tre maskiner.. En maskin tog ju dessutom i princip upp hela torkvindan. Jag har också en massa andra textilier som bör tvättas innan, känns skönt att ta lite i taget!
 


Kommentarer
SANDRATORN.SE

Tack så mycket!
Grattis till lillen i magen! (: När är BF?

Svar: Jag har BF 10 april :) Så 8 veckor kvar nu ^^
Ida Nilsson

2015-02-14 @ 17:07:16
URL: http://sandratorn.se
Johanna

Det kommer gå åt mycket kläder, det gjorde det iaf gör oss i början. Minst 3 ombyten om dagen då Alma gärna åt tills hon spydde. Så både jag och bebis fick byta kläder några gånger dagligen så många maskiner tvätt blev det...

Svar: Ja det är ju det där man inte vet. Vissa gör åt massa plagg medan vissa långtifrån hinner använda alla sina.. lika bra att ha köpt på sig en del ^^
Ida Nilsson

2015-02-14 @ 22:26:42
URL: http://joherman.blogg.se
Jessica

Det är så mysigt med alla förberedelser! Att tvätta bebiskläder är nog det bästa :)

Svar: Ja det är ju det! Jag har nog tyckt att inredning till barnrummet varit roligast hittills Eller handling av alla ursöta kläder!
Ida Nilsson

2015-02-15 @ 07:27:17
URL: http://frokenwesstrom.blogspot.com
Johanna

Sv: Ja men absolut. Alla sa till oss innan att vi inte behövde köpa så mycket kläder i storlek 50 men jag fick skicka in min mamma till kappahl en dag på hennes lunchrast så hon fick köpa några bodys till. Vissa dagar hann man inte ikapp med tvätten så till slut låg hon i blöja med bara filt på sig liksom. Alma var ju väldigt svårrapad när hon var liten också så maten kom ju upp efter en stund istället. Ja, mycket spy blev det för vår del^^ Hoppas ni slipper det.

Svar: Jag förstår det, vissa barn är ju så! Jag har nog runt 30 plagg i strl 50 så det får räcka :) Vissa barn är ju för stora för strl 50 redan vid födseln också, så går det åt mer så får man väl köpa det i efterhand :)
Ida Nilsson

2015-02-15 @ 09:07:10
URL: http://joherman.blogg.se/
Linda

3 maskiner?? Här körde vi bebistvätt i 3 fulla dagar hahahha ^^

Svar: Vår tvättmaskin tar 1 timme per maskin så i så fall hade jag haft myyyycket kläder ;) Jag har nog runt 50-60 plagg bara i 50/56 så det får mer än räcka. Sen är det ju all annan textil kvar också :)
Ida Nilsson

2015-02-15 @ 13:45:15
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Ja vår tar 90 minuter :) Men jag har sorterat noga efter färger och material också, så jag inte förstör något :) Och sedan har jag tvättat ALLA kläder (alltså alla storlekar) tänkte lika bra ta allt på en gång :) Men jag funderar jag om man kanske inte har lite för mycket kläder med tanke på hur snabbt dom växer från början ^^ Ska du tvätta spjälskyddet?

Svar: Jag har bara tvättat ljust, mörkt och rött/rosa typ. Jag har ju kläder upp till strl 74, så det andra får vänta ;)
Nej det kommer jag nog inte göra. Känna lite överdrivet att tvätta ALLT tycker jag. Förstår det som är intill kroppen och så men.. njae..
Ida Nilsson

2015-02-15 @ 19:37:08
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Ja vem vet du kanske har tio dagars tvätt ;) Nej jag ska inte heller tvätta spjälskyddet, jag tänker också som du, det som är mer nära mot kroppen är det som jag prioriterar till tvätt. Och en del grejer är ju svår att tvätta också..

2015-02-16 @ 06:55:28
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback