Behövliga ting

Igår var andra tillfället i vår föräldragrupp. Himla mysigt att vara på plats och det gör att jag får en ordentlig känsla av att det nu är på riktigt. Att jag med hjälp från min sambo ska genomgå en förlossning. Igår gick vi igenom förlossningens skeden och smärtlindring. Vissa naturliga smärtlindringar förstår jag, andra inte. Det är för mig konstigt att ta en naturlig smärtlindring som gör svinigt ont att använda när man kan använda annan smärtlindring som faktiskt hjälper mot smärtan. Jag har inte bestämt mig än, jag vet bara viss smärtlindring som jag inte vill använda. Jag skulle tro att man kan ändra sig på plats, men i dessa fall kommer jag att använda medicinsk smärtlindring. Det är konstigt för mig att säga egentligen i och med att jag knappt vill ta Alvedon till vardags...
 
Nåväl, i eftermiddag har jag hunnit med en hel del behövligheter. Så skönt att fixa vissa måsten och veta att de är ur världen, i alla fall för ett tag. Jag har också haft besök hemma, som dessutom tog med sig fika. Hur bra är inte det? Vi hann titta på en film, prata och slappna av. Behövligt! Dags att mätta denna mage med lite ugnspannkaka!
 


Kommentarer
ɑ n n i k ɑ

Mums :D

2015-02-04 @ 21:30:36
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Evelina

Det där såg verkligen inte helt fel ut varken kakan eller brasan:)
Håller med om smärtlindringen finns mkt men än del verkar så onödigt

2015-02-05 @ 15:38:17
URL: http://happyevelina.blogg.se
Jessica

Det där med smärtlindring är svårt.. Det finns ju både för och nackdelar med alla. Epidural ska ju vara jättebra i smärtlindrade syfte, men kan ju göra att förlossningsarbetet förlängs. Sterila kvaddlar gör ont att lägga, men sedan får många fantastiskt smärtlindring tex om man har ont i ryggen.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka kring smärtlindring.. Det är ju trevligt att slippa ha ont, men det är ju heller inte roligt om värkarna avtar.. Jag hade god effekt av lustgasen, men det är ju inte alla som har det - det är så himla individuellt. Jag tror att jag idag helst undviker epiduralen, men sedan när förlossningen väl är här är det mycket möjligt att jag ångrar mig :) Det är så svårt att föreställa sig innan hur ont man kommer ha när man väl är där och hur man reagerar då.

Svar: Ja men det är ju det! Jag vet två st som använt kvaddlar och de har båda sagt aldrig mer. De tyckte båda att det gjorde ondare än hela förlossningen. Det är nog lustgas och sen eventuellt epidural som jag tänker på. Bättre än epidural i smärtlindringssyfte sa hon finns inte. Men som sagt, man får ju de hur man tar smärtan väl där. Det kan ju vara jätteolika verkligen :)
Ida Nilsson

2015-02-05 @ 19:38:12
URL: http://frokenwesstrom.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback