Tomatpuré

Idag gjorde jag lite mat till Leia som hon kan äta direkt när hon vaknar efter sin lunchvila. Bara litegrann så det skulle räcka till en måltid. Det är mysigt tycker jag att stå i köket och det har jag alltid tyckt. Att laga till Leia är ju dock någonting nytt i mitt liv och det är lika mysigt det tycker jag, speciellt med tanke på att hon gillat det allra mesta!
 
 
Tomatpuré
1 portion/3 iskuber
 
1 stor tomat
1 klick osaltat smör
 
Koka upp vatten och lägg sedan ner tomaten och låt koka ca 30 sekunder.
Ta upp tomaten och lägg den i kallt vatten en stund. Dra sedan av skalet.
Ta bort alla kärnor och skär sedan tomaten i småbitar.
Lägg i smör i en kastrull och stek med tomaterna på svag värme tills det blir mosig konsistens.
Mixa tills det blir en hyfsat slät puré.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback