Falsk hollandaisesås med dragon

Jag har tänt en massa ljus på nedervåningen, musiken spelas ljuvt i bakgrunden och maten står på bordet för att vänta på att mannen i huset ska komma hem. För första gången sedan jag blev gravid ska jag idag äta kyckling, någonting som jag absolut inte kunnat få i mig förut. Det är en underbar känsla att faktiskt börja må rätt hyfsat. Att ha orken att hoppa in i duschen efter en dag på jobbet och kunna göra i alla fall några hemmasysslor och inte bara slänga sig på sängen och inte ha orken att ens ta sig upp för en snabbdusch eller att äta något. Man mår bättre av mindre stress och mer mat i magen, det är två så viktiga delar! 
 
 
Falsk hollandaisesås med dragon
10 minuter
 
2 påsar blå bands hollandaisesås
3 dl vatten
100 g margarin/smör
en nypa inlagd dragon (alt. torkad dragon)
½ dl mjölk
 
Blanda påsarna med 3 dl vatten. Låt koka upp och puttra några minuter.
Hacka dragon och tillsätt i såsen. Lägg i margarin/smör och låt smälta. Tillsätt mjölk.


Kommentarer
Marie

Ohh så gottit. Ohh var det nån äppelpaj sedan? =D

Svar: Äppelpaj? haha nej det var det inte? ^^
Ida Nilsson

2014-11-02 @ 21:05:09
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Emma

Så mysigt att du är gravid, grattis:) Skönt att få orken tillbaka! Kram

Svar: Tack! Det känns så himla skönt!! Kram
Ida Nilsson

2014-11-02 @ 21:22:39
URL: http://www.pemsplatser.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback