Musli med kardemumma

Det finns väl egentligen ingenting godare än hemmagjort. Oavsett om det gäller mat, fika eller andra tillbehör. Idag slängde jag ihop en ny muslisort, med kardemumma. När min sambo klev in genom dörren sprang han direkt runt och letade efter vart mina nybakta kakor låg och gömde sig. Han trodde mig inte förrän jag visade honom och lät honom smaka. Mycket populärt! Fixade iordning en gammal burk och klädde locket också för att kunna ha det framme. Tycker alltid om att variera mina frukostar!
 

Musli med kardemumma
40 minuter
 
150 g pumpakärnor
1 dl linfrön
½ dl kokosflingor
2 dl havregryn
1 dl solrosfrön
50 g hasselnötter
100 g saltade cashewnötter
 
½ dl matolja
3/4 dl vatten
1½ dl sirap
1 dl honung
1½ msk kardemumma
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda alla torra ingredienserna.
Blanda ihop resten av ingredienserna och häll sedan ihop det med de torra ingredienserna.
Blanda väl och lägg sedan på en plåt klädd med bakplåtspapper.
Sätt in i ugnen i ca 15 minuter. Rör om flera gånger och håll koll så det inte bränns.
 


Kommentarer
Anna

Gött och fint! :)

2014-03-23 @ 14:49:58
URL: http://annamarialouiseholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback