Örtkyckling med kall citronsås

Idag invigde jag mina nya gåstavar som jag fick i julklapp. Riktigt härligt måste jag säga! Kände hur det brände i armarna under tiden jag gick, även om jag bara tog en 3 kilometare. Det var inte speciellt kallt och mina lungor kunde fyllas av härlig frisk luft! Hopp in i duschen och sedan dags för att laga dagens middag.
 
 
Örtkyckling med kall citronsås
30 minuter
 
2 stora kycklingfiléer
timjan
grillkrydda
vitlökspulver
oregano
 
1 burk kvarg
1 vitlöksklyfta
citronskal
citronsaft
timjan
svartpeppar
örtkrydda

Sätt ugnen på 225 grader.
Ta bort fettet på kycklingen, krydda. Ställ in i ugnen i ca 25-30 minuter.
Blanda citronsåsen, smaka av hur mycket citronsmak som faller dig i smaken.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback