Pestosallad med kyckling och pasta

Jag har under de senaste dagarna hunnit plöja igenom en säsong av Pretty Little Liars när jag ändå är hemma hela dagarna. Lite läskigt att bli fast i en serie, det har aldrig riktigt varit min grej. Efter en vecka hemma börjar rastlösheten ta över min kropp, försöker att lugna ner mig så gott som jag kan..
 

Pestosallad med kyckling och pasta
30 minuter
 
3 kycklingfiléer
4 portioner pasta
1 paket bacon
sallad
tomat
majs
½ burk pesto
parmesan
 
Stek kycklingfiléer i halvor på låg värme tills den är genomstekt. Låt svalna.
Koka pastan och häll av vattnet. Blanda i pesto.
Klipp bacon i fyra delar och stek.
Skär sallad i mindre bitar och tomater i klyftor.
Blanda samtliga grönsaker utan tomater med pestopastan. Dra kycklingen i revor och blanda i.
Lägg allt i en stor skål, strö över bacon och lägg över tomater.
Strö över parmesan vid servering.
 


Kommentarer
milina.blogg.se

såg sjukt gott ut!

2014-04-14 @ 01:59:56
URL: http://milina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback