Bananpannkaka

Tänk så annorlunda livet kan se ut bara genom att solen börjar värma med sina strålar. Jag har verkligen kunnat njuta det senaste, både på jobbet och på hemmaplan. Att äga och bo i hus är så underbart, något som jag aldrig tänkte speciellt mycket på i hela min uppväxt. Men efter två år i lägenhet kan man lättare ha förståelse för den uppskattning jag känner idag över att äntligen få njuta av alla årets årstider i mitt eget hem och trädgård. Just nu pågår även en ganska stor förändring på vår baksida, ni får se när det går mot sitt slut! 
 
Flera dagar denna vecka har jag njutit av bananpannkakor på eftermiddagarna på framsidans altan. Det är ju så gott och nyttigt, knappt man orkar äta upp en hel!
 
 
Bananpannkaka
10 minuter
 
1 banan
2 äggvitor
vaniljsocker
salt
 
Mosa bananen, blanda ner äggvitor, vaniljsocker och salt. Stek på båda sidor.
Servera med kvarg och hallon.
 


Kommentarer
Malin

Aldrig testat.. Det måste man ju göra.
Pratas så mycket om just bananpannkakor nu tycker jag.
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Svar: Det kan jag tänka mig. Det är ju både nyttigt och gott :)
Ida Nilsson

2014-07-22 @ 16:13:17
URL: http://malinedlund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback