Dags för höstplanering

Jag älskar när våren närmar sig och det är tillräckligt varmt för att kunna plantera vårens första blommor. För att inte prata om alla fina sommarblommor! Den del av året gick alldeles för snabbt och det är redan höst igen. Då allt vackert dör och förbereder sig för vinter och att kunna återupplivas till vårens fågelkvitter.
 
Detta år har vi ju lite fler krukor att fylla än vi är vana vid, därför valde jag nu att plantera blommor som håller sig hela hösten och förhoppningsvis även vintern. Jag fick rådet från min lilla mormor att inte köpa den ljung som är lila i färgen eftersom den inte klarar kyla lika länge som de rosa och vita. För några veckor sedan köpte jag bollkryss och annat till baksidan så det blommar fint där i alla fall ett tag till!
 
Mitt i planteringen idag skulle det såklart börja regna, och det ordentligt. Kände mig lagom dum när jag försökte stryka mig så nära husväggen som möjligt för att undvika att bli alltför blöt. haha.
 
 


Kommentarer
Alexandra Peraki

sv: Tack du med<3 :*
Gud vad fint och trevligt du har det :) hoppas allt är bra puss :*

Svar: Tack! Du, mamma och mormor får komma förbi en dag snart och hälsa på! :)
Ida Nilsson

2013-09-10 @ 17:58:35
URL: http://perakialexandra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback