What is okey?

Vilket underbart väder dagen har bjudit på! Vi har varit ute hela dagen med barnen och när jag kom hem satte jag mig på en stekhet balkong en timme. Underbart att också kunna ha öppet balkongdörren och vändra ut lägenheten utan att det blir svinkallt inomhus!
 
Jag har också varit iväg och hämtat en inspirationskokbok och blev bjuden på tacos. Det kommer bli mycket tacos i veckan, men vad gör det? Känns skönt att vara mätt nu när min sambo sitter två decimeter ifrån och äter en Burgerking-meny.. Livet är fullt av utmaningar, som jag märker av är så oerhört många. Många frestelser som jag aldrig tänkt förut att jag faktiskt fallit för. Men jag tänker inte falla, jag tänker aldrig falla igen. Dagen jag tycker det är okej att prova kommer säkert att komma, men det är något jag får ställa mig till då.
 
 


Kommentarer
K

Starkt! :)

2013-03-08 @ 08:55:30
Linn

Spännande! Jag har också helt nyligen ställt om till LCHF, är inne på tredje veckan. Jag hade en ganska lång omställningsperiod där jag skar ner på lite kolhydrater i taget. Började med pastan, fortsatte med riset, sen kom potatisen, därefter brödet och sist minskade jag mitt intag av frukt. Jag har dock bestämt mig för att äta så här när jag är hemma, och försöka att göra kloka val när jag är bortbjuden/ute och äter, men jag tänker inte låta bli att beställa in en god pastarätt på restaurang om jag känner för det.

Lycka till med maten! :-)

Svar: Ja, hittills verkar det gå bra, ur viktsynpunkt i alla fall. Jag har inte dragit ner på kolhydrater och socker utan slutat tvärt, vilket antagligen är en av anledningarna till att jag nu är hungrig ganska ofta och inte blir mätt på samma sätt som tidigare. Även att jag känner mig svimfärdig ibland och vågar därför inte träna riktigt än. Jag får se till att kroppen vant sig ordentligt vid kosten innan jag ger mig ut och tränar..

Tack så mycket, det samma till dig!
Ida Nilsson

2013-03-08 @ 16:18:03
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Jen

Jga äter aldrig McD./Burger K. eller MAX och åt det också väldigt sällan som barn. Helt enkelt för att jag mest inte tycker att det är så gott egentligen. Då föredrar jag att äta hemmagjorda burgare eller på O´learys, Hard Rock Café eller liknande. Tycker de andra kedjornas burgare är för slafsiga och ja såå..
Men några få ggr då jag faktiskt kan tycka att det är lite gott - det är när jag är utomlands har jag märkt! :P

Svar: Gud vad jag önskar att jag tyckt så.. Ibland är det bara föör jobbigt att vara sugen på det, allra mest när min sambo är det samtidigt och jag ska behöva stå ut med lukten och synen på det också. Egengjort ÄR godare på ett sätt, men ändå är ju alltid BK BK och Mcd är Mcd. Men en vecka utan någon skräp mat än så länge och betydligt längre ska det bli! :)
Ida Nilsson

2013-03-09 @ 08:59:07
URL: http://www.misshart.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback