LCHF fläskpannkaka

Jag gör ju alla mina recept med LCHF-inspiration, men pga nya fina personer som tittar in här som inte vet om det kommer jag skriva LCHF före varje recept. Och för er som inte äter enligt LCHF-metoden, det skadar inte att testa nya recept. Så prova, ni kommer bli positivt överraskade över hur bra man klarar sig utan massa onyttigheter :)
 
 
Fläskpannkaka
 
2 paket bacon
150 g riven ost
8 ägg
1,5 dl vispgrädde
250 g keso
Svartpeppar
Salt

Strimla bacon och stek knaprigt. Lägg baconet i en smord ugnsform och strö den rivna osten ovanpå. Blanda ägg, grädde, keso och kryddor. Häll det ovanpå baconet och osten. Gratinera i ca 20 minuter i 225 grader i mitten av ugnen.
 


Kommentarer
B R O W N S U G A R

Goott :D

2013-03-18 @ 21:44:44
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Zarah - mamma till två små

Guuud vad längesen jag åt fläskpannkaka.. Kanske ska prova detta recept då ;)

Svar: Det är jättegott :) Och detta recept är betydligt matigare än vanlig fläskpannkaka, så du gör rätt i att testa tycker jag :)
Ida Nilsson

2013-03-19 @ 19:42:40
URL: http://zaraholine.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback