Mountain and flowers

När man flyttar till ett nytt hus måste det svåraste vara att fixa i trädgården. Det är svårt att veta hur land och annat ser ut innan allt är färdigväxt och har blommat ut. Ett av mina, faktiskt, bekymmer är slänten på baksidan. Vi bor på ett berg och trädgården är där i två etapper. Det är alltså berg, stenar, mossa och inte så många men långa grässtrån. De förra ägarna hade bara det låtit växa fritt där eftersom det på sommaren även kommer upp lite ängsblommor och annat som är för fina för att förstöra. Jag däremot är lite mer åt det stilrena hållet. Det ska vara relativt lättskött, snyggt och rent.
 
Min första tanke var att klippa med gräsklipparen, men det är alldeles för brant. Dessutom är det många stenar i berget som sticker ut och kan förstöra gräsklipparen samt massa mossa som inte är fint för ögat. Min andra tanke var att klippa ner det med trimmern. Men efter att ha sett grannarnas slänt som de använder trimmern till och hur hackigt det blev, njaa... Innan vi bestämt oss helt och dessutom har pengar som vi VILL lägga ner på baksidan, har jag nu bestämt mig. Jag har idag dragit loss så mycket gräs som jag kunnat i halva slänten och får fortsätta en annan dag. Jag har också slängt ut ängsblommor som förhoppningsvis kommer att blomma nästa år.
 
Bilderna togs innan jag började idag.
 
 


Kommentarer
K

Jag tycker om dem långa grässtrån i lagom mängd.
Jätte fina bilder :)

2013-07-01 @ 18:58:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback