Grillad lax med sås på västerbottenost

Igår trodde jag att jag skulle avlida, på riktigt. Huvudet sprängdes så det knakade och jag visste inte hur jag skulle ligga för att inte belasta huvudet. Usch, jag var riktigt rädd! Svårt att veta hur eller varför det uppstod också..
 
De senaste dagarna har jag i alla fall hunnit med att både vara på besök hos vänner och haft vänner här. Det är så roligt att våra nära och kära tycker om vårt hus så mycket. För mig är det viktigt att alla trivs hos oss och att alla känner sig som hemma!
 
Nu ska vi snart iväg till våra vänner (och grannar) för att äta gott. Ni får istället njuta av en av rätterna från veckan :)
 
 
Grillad lax med sås på västerbottenost
 
600 g laxfilé
1 kg färskpotatis
½ gul lök
75 g västerbottenost
3 dl grädde
en knippa sparris
salt
svartpeppar
citronpeppar
chili explosion
citronarom
 
Tänd grillen. Koka potatisen.
Krydda laxfilen med salt, citronpeppar och chili explosion. Lägg folie på grillen och lägg laxen över. Grilla i 5-10 min.
Skala och finhacka ½ gul lök. Fräs den i en stekpanna och tillsätt grädde. Låt koka ihop och vispa ordentligt. Vispa ner osten till en krämig sås. Smaka av med salt, svartpeppar och chili explosion.
Skala den nedersta delen av sparrisen och stek i lite smör. Krydda med salt, peppar och häll över citronarom.
 


Kommentarer
Louisefoto

Så mumsigt .)

2013-06-14 @ 21:02:46
URL: http://Louisefoto.spotlife.se
K

Mums - trevlig Helg!

Svar: Tack det samma :)
Ida Nilsson

2013-06-15 @ 22:38:58
Michaela Magnusson

Åhh vad gott det ser ut!
Hoppas allt är bra med dig och fin blogg har du också :)

Svar: Tack gulliga du!
Ida Nilsson

2013-06-16 @ 13:51:22
URL: http://michaelam.webblogg.se/
birgitmaria

Otäckt med sån huvudvärk! Tur att det gav med sig!
Lax är ju alltid gott och västerbottensost är ju en fantastisk smakgivare. Nåt att testa till midsommar kanske. Ha det gott!

Svar: Ja verkligen! Visst är det så, skulle tro att det passar jättebra faktiskt. Du får testa :)
Ida Nilsson

2013-06-17 @ 14:10:44
URL: http://birgitmaria.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback