Snabb cremekyckling

Vi har ju pratat om de där dagarna då man inte riktigt har lust att stå framför spisen hela kvällen. Ur något "ont" kommer alltid något gott, därför ställde jag mig och bakade kaka istället efter en supersnabb fixad middag som nu står och gottar sig i ugnen.
Enklast möjliga middag, som jag vet många därute eftersöker på veckodagarna. Det går att förändra i all oändlighet, men min favorit creme fraiche som är smaksatt är definitivt denna. Varsågoda!
 
 
Snabb cremekyckling
10 minuter

2 kycklingfiléer
svartpeppar
salt
grillkrydda
4 dl creme fraiche fetaost & soltorkade tomater
 
Rensa och skär kyckling i mindre bitar. Stek och krydda.
Värm upp creme fraiche i en kastrull.
Lägg över kycklingen i kastrullen och låt puttra någon minut.
 


Kommentarer
Bujin Erdene

mmm ser gott ut! Så fin du var!

2013-12-05 @ 20:45:21
URL: http://zaya.blogg.se/
Elin

Ja lite roligare än vanliga lussekatter =)

2013-12-05 @ 21:46:13
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se
Emma

Åå så gott och så enkelt! Perfekt kombo:) Kram

2013-12-07 @ 08:33:52
URL: http://www.pemsplatser.blogspot.com
Amanda

Måste testa!! Men hur vet man egentligen när kycklingen är klar? Det är ju lite känsligt.

Svar: Det lär man sig ganska snabbt. Bryn den och har du inte på känn när den är färdig så skär ett litet snitt. Den ska inte vara riktigt klar i och med att den ska koka en stund sedan också :)
Ida Nilsson

2013-12-08 @ 00:32:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback