Handlingsmotivering

 
Ibland undrar jag hur andra gör när de handlar, speciellt om man inte har någon handlingslista med sig? Är det vanligt att åka och handla flera dagar i veckan, handla för var dag vad som behövs till maträtter, hygienartiklar osv?
 
Sedan jag flyttade hemifrån har jag en dag i varje vecka suttit ner och skrivit en handlingslista över allt jag behöver i veckan. Jag letar recept, alternativt kommer på egna och skriver maträtterna jag ska laga under veckan i min kalender. Samtidigt skriver jag handlingslista, vad jag behöver för att kunna laga mina maträtter. Sen andra basic saker som behövs såklart. Många kan tycka att det upplevs överambitiöst, men det är så skönt att bara behöva handla en gång i veckan och ha allt som behövs hemma. Då hinner man med mycket mer under veckodagarna, som träning och umgås med vänner. Det är ingen svår prioritering :)
 
 


Kommentarer
Jennipher

Och idag är jag med som handlingssällskap!!

Svar: Precis! ^^
Ida Nilsson

2012-11-14 @ 15:49:34
URL: http://jennipherh.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback