Grannyran

Överallt pratar folk om att de vill julpynta och att de veeerkligen inte kan vänta till första advent. Andra pratar om hur mycket de avskyr allt som har med julen att göra. Maten, julgodis, julklappar och får tvinga sig själva till att sätta upp minsta lilla julpynt. Min fundering är då... Men varför inte göra som man själv vill? Sätt upp julpynt redan i oktober om ni så vill eller julpynta inte alls. Jag inreder inte mitt hem likadant som alla andra eller för att andra ska tycka om det, utan för att vi som bor här ska trivas.
 
Grannyran har satt igång rätt rejält också. VEM ska börja och sätta upp den första julstaken? Det var grannarna mitt emot som vågade börja redan i helgen och helt plötsligt har hälften av grannarna också satt upp sina. Bara sådär efter några timmar eller dagen efter. Jag undrar när pepparkaksdoften ska sprida sig i grannskapet också så de andra kan hänga efter.
 
Jag kör på mina traditioner i år också. Jag börjar på lördag så att jag kan tända första ljuset till en god frukost på söndag morgon. Men det hade varit roligt att starta i mitten på november nästa år, för att se hur snabbt elden sprider sig. För den sprider sig väldigt snabbt har jag hört.
 
Min favoritljusstake. Krukorna är runt 40 cm höga, i jämförelse. Och lugn, det är förra årets bild.
 


Kommentarer
Emilia Pettersson

Haha det är så sant det där, så fort någon satt upp den gör alla andra det också.

2012-11-29 @ 18:57:04
URL: http://pezone.blogg.se
Rhoda Rodis Alemayehu'@fb

Fin bild, allt bra me dig? :D

2012-11-29 @ 19:49:37
URL: http://fotografsiiidan.blogg.se
carro

Så fint och mysigt med jul i fönstrena :)

2012-11-30 @ 10:37:07
URL: http://carroat.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback