En extra bit kärlek

Det finns många bra saker med att förlova sig. Inte nog med att man blir lite extra nykär igen, för det blir man faktiskt. Dessutom får man massa fina presenter! Vi har varit förlovade i två månader nu och har fått vår tredje förlovningspresent. Mina föräldrar betalar massage, spa och wellnes till mig och min fina fästman. Så himla underbart!
 
Att vara förlovad är något annat än att inte vara det, det kan nog de flesta nyförlovade intyga. Det är ett bevis på kärlek, en kärlek som jag inte anser handlar om några månader när man knappt känner varandra. Utan en lång kärlek som växt fram och bara blir starkare ju längre tiden går. Och livet har bara börjat. Vi har så mycket att se fram emot och uppleva tillsammans i livet, vi är inte ens halvvägs, bara en liten bit. Många milstolpar finns kvar, så mycket tid, så mycket planering. Jag ser fram emot framtiden, men njuter av att leva här och nu. Det handlar om att lära sig älska den tiden i livet där man är nu. Nya utmaningar kommer med tiden och tills den tiden kommer.. Då ska jag njuta.
 
 


Kommentarer
S

Vilken fin text och grattis till förlovningen. Inte helt fel att få lite skämma-bort-sig-presenter :) Det är fint med kärlek!

Svar: Usch vad tråkigt =/ Kan inte förstå hur det måste kännas!

Svar: Ja det är det verkligen! :) Kärlek till de man älskar mest är det mest betydelsefulla som finns :)
Ida Nilsson

2012-11-23 @ 14:58:10
URL: http://baseballwife.blogg.se
Anna T - Nörd och Filmskapare

Grattis :D! Vad kul!

sv: Ja det var supermysigt ^^!
Vad hittar ni på ikväll då?

Svar: Ikväll blir det lugnt här hemma, skönt med sådana dagar :)
Ida Nilsson

2012-11-23 @ 15:57:09
URL: http://www.annatjernstroms.blogg.se
Emma

Åh, visst är det helt, HELT underbart att få uppleva riktig kärlek? Att förlova sig är verkligen helt underbart, man förs samman på ett magiskt sätt... Vänta bara tills ni gifter er ;-) Det är MAGI!!!!

Svar: Det kan jag tänka mig! De som inte är förlovade tror inte riktigt på det vad jag har förstått, men det blir faktiskt en annan sorts kärlek! :)
Ida Nilsson

2012-12-21 @ 18:06:20
URL: http://minafyraprinsar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback