Dagens to do list

[x] Åka iväg och måla möbel
[x] Ta tag i det där diskberget
[x] Putsa bort ägg på fönstret i köket
[x] Damma hela lägenheten
[ ] Dammsuga hela lägenheten
[x] Byta sängkläderna
[x] Städa toaletten
[x] Vattna och klippa till alla blommor inomhus
[x] Ta hand om mina färska örter, klippa, hacka och frysa in.
[x] Ta in och förvara smultronen
[x] Kort promenad
 
Ska någongång under dagen hinna med mig själv och hunden också, men det ska vi nog se till att hinna med! Det är på sina "lediga" dagar som man får försöka hinna med allt samtidigt, så man kan ha det hyfsat lunt de andra dagarna. Dessutom spelar ju Elfsborg ikväll, näst sista matchen som är riktigt viktig för att nå det där SM-guldet. Något annat än en kort promenad idag hinns inte med, men jag är fortfarande (helt otroligt) öm i kroppen efter massagen, så jag får ta det lugnt en dag till.
 
Och ja, angående ägget läste ni rätt. Igår när vi satt och tittade på tv hörde vi ett högt ljud och vi förstod direkt vad som hade hänt. Min sambo sprang ut och jagade dessa tre femtonåringar genom kvarteret innan han fick tag i dem. Det hela slutade bra efter polisbesök och rädda ungdomar. Vilken man jag har! Men det räddar tyvärr inte mig från att försöka få bort det från fönstret idag. Ägg är inte direkt lätt att få bort!
 
 
 


Kommentarer
Ida

Usch jävla snorungar!! Tur Claes hann ikapp dem! Kan tänka mig att de var rätt rädda efter det, haha! ❤❤

Svar: Ja! De lär nog aldrig göra om det i alla fall, Claes skrämde upp dem en del.. Men det gör inget, de får lära sig ;) <3
Ida Nilsson

2012-11-01 @ 11:12:41
Helenas Hem -fembarnsmamma

Men vilka ungar!!!
Hoppas att de lärde sej efter det där och hoppas ni får ren fönstren. De borde få komma och skrubba! :)

Svar: Jag fick rent det som tur var! :)
Ida Nilsson

2012-11-01 @ 16:45:32
URL: http://blogg.helenashem.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback