Packlista till BB-väska

Uppdatering!
 
Jag tyckte själv att jag inte hade packat särskilt mycket i min BB-väska. Min första förlossning, min första tid på BB-hotellet och då är det ju samtidigt lite svårt att veta vad man ska ha med. Jag har nu lovat att stryka det som jag anser inte har varit nödvändigt och som jag kommer att tänka efter till en eventuell nästa förlossning!
 

 
Jag fortsätter med mina listor här hemma, funkar hur bra som helst. Har nu äntligen tagit tag i att packa min egen BB-väska och sorterat lite efter min babyshower. Jag ska åka och handla lite till kvällens våfflor och förhoppningsvis orka putsa fönstren i gästrummet. Någonstans får man börja! Men efter en lite för hektisk dag igår lärde jag mig att ta ordentliga pauser för att ryggen ska hålla.
 
 
BB-väskan, den väska man tar med sig när det blir dags för det största som hänt i livet. Den väska som ska innehålla allt man kan tänkas behöva under de första dagarna som nybliven förälder till ett litet liv. Alla har ju sina egna tips och idéer som gärna får hagla in här också! Det känns ändå som att jag fått med det viktigaste och lyckas sålla bort det som jag inte anser behövs. Det är ju alltid skönt att ha sitt eget på plats och jag hade gärna tagit med hela mitt bohag, men jag tror inte att jag kommer att vara så noga väl där och säkerligen använda en del av det som finns att tillgå på plats.
 
 
Till bebis
(strl 50-56)
 
♥ 2 byxor
3 bodys 4 bodys (pga bl.a. kräk)
♥ 2 pyjamas
♥ 2 mössor
♥ 1 varm overall
♥ 1 snuttefilt
♥ 1 filt
♥ 2 nappar (glöm inte att koka dem först)
3 småhanddukar 5 småhanddukar (pga. barnet kräks mycket fostervätska i början)
2 par blöjor (BB står för allt liknande förbrukningsmaterial)
tillägg:
♥ våtservetter
 
♥ babyskydd och barnvagn (får ligga i bilen)
 
Till mig
 
♥ 1 amningsbh
♥ 1 amningslinne + ett vanligt (jag levde i deras rockar så länge vi var på rummet!)
♥ 1 cardigan/tjocktröja
♥ 1 par sköna byxor
♥ ombyte till hemgång
4 par trosor (BBs tygtrosor är ovärderliga! Tog med några hem också...)
♥ 2 par strumpor
 
♥ journalmapp
♥ idhandling
♥ tofflor
♥ tofsar & spännen
♥ lypsyl
toalettpapper (det var mjukt och skönt)
♥ duschcreme, schampo, balsam & bodylotion
♥ 3 par amningsinlägg
1 amningsnapp (om man behöver finns det på BB)
♥ tandkräm & tandborste
♥ några bindor
♥ hårborste
 
Till pappan
 
♥ mobilladdare
♥ tofflor
♥ surfplatta
kamera & laddare (mobilen användes flitigt)
vattenflaska (muggar fanns på rummet)
♥ dryck och lättare snacks
♥ huvudvärkstabletter
♥ ombyte
 
Såhär ser våra väskor ut just nu, påminn mig gärna om ni ser något jag missat! ♥


Kommentarer
Jenny Nilsson

Huvudvärkstablett till pappan!
Väldigt vanligt att de får huvudvärk när allt är över, är väl att spänningen släpper då :)

Svar: Tack! Det har vi alltid i väskan men kan ju vara bra att skriva här med. Tack!
Ida Nilsson

2015-03-25 @ 17:33:41
URL: http://nilssonjenny.blogg.se/
JENNYH - Mammablogg

Ingen mat eller snacks typ energi-bars? Beror ju iof på hur länge man blir där men det är ju omöjligt att veta i förväg. :) Vi ska ta med någon form av mat men vet inte vad än.

I övrigt bra lista! Ungefär det som jag kommit fram till av att googla andras listor också! Viktigt med eget toapapper!! Haha

Svar: Snacks står redan med :) mat finns på plats så han får gå ner och handla i så fall :)Ja eller hur! Många har sagt egen kudde med, men jag är inte så kinkig med det :)
Ida Nilsson

2015-03-26 @ 09:49:03
URL: http://jennyh.se/
Anonym

Gud va bra! Jag går och undrar vad jag ska ha med mig! Går fram och tillbaka och tänker vad som kan vara mest nödvändigt! Har en fråga, vet du om det spelar roll med exempel lotions och så? Vissa kör på med sin vanliga (det jag tänkt från början) medan jag hör från alla att luktfria parfymfria är bättre så bebisen får mer av din lukt. Hur gjorde du?
Er lilla tjej är superfin! Tycker du gör helt rätt med amningen med, det ska vara bäst för er båda! Hoppas ni mår bra! Kram!

Svar: Ja det är ju inte lätt när man inte varit med om en förlossning förut ;) Jag brukar inte använda sådant faktiskt, ytterst sällan. Så skulle väl säga att jag körde neutralt då :)
Tack snälla, vi vänjer oss vid varandra allihopa. Det är fantastiskt hur snabbt man kan känna av sitt barns behov, i de flesta fall i alla fall! Nu börjar det så smått att närma sig för dig också, all lycka till!! Kram! :)
Ida Nilsson

2015-04-14 @ 20:13:43
JENNYH - Mammablogg

Åh vad bra! Behöver tips :) Men hur många dagar var ni där innan ni åkte hem? Kan tänka mig att jag behöver mer bodys iaf.. kommer ju vara där minst 4 dagar verkar det som.

Svar: Leia föddes på söndagsmorgonen och vi åkte hem på onsdagen. Ja möjligtvis, men tänk på att man har på pyjamas också :) men eftersom du har planerat snitt så kan du ju möjligtvis ha ganska ont och risken är nog större att du vill/ska stanna kvar lite längre också. Så jag hade nog tagit med två extra eller så!
Ida Nilsson

2015-04-17 @ 15:00:38
URL: http://jennyh.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback