Nya sovrutiner

Leia sover i snitt mellan 20-10 varje natt, alltså längre än vad hon har sovit förut. Nu vaknar hon bara en eller möjligtvis två gånger däremellan för mat, sedan somnar hon om. Sedan hon började sova längre på dagarna sover hon mycket kortare vilor. Är vi hemma så brukar jag lägga henne två gånger på dagen och hon sover bara i ca 30 minuter till en timme. Hon sover längre om jag är ute och går med vagnen och fler gånger om vi är iväg någonstans och åker bil längre sträckor. Jag har funderingar på om vi ska försöka hålla henne vaken längre stunder på morgonen och kvällen så kanske hon möjligtvis kan sova en längre vila på dagen istället för att hon är tröttare.. Det funkar bra som det är just nu också, jag lägger henne i sin säng eller vagnen och hon somnar nästan direkt. Men känns som att hon kanske skulle behöva komma in i en lite djupare sömn på dagen. Sen är hon ju redan en stor tjej som gillar att vara med och vara vaken! Men även "stora tjejers" hjärnor behöver vila!
 
Body - FIX | Byxor - H&M | Snuttefilt - Pumpkin


Kommentarer
JENNYH - Mammablogg

oj vad hon sover =) joline satte rekord inatt med att sova 6,5h i sträck. det tackade jag för =)

Svar: Ja på nätterna sover hon som tur är! Ibland får man ta några vändor upp för nappen, men det gör man nog mer för att man själv inte sover så djupt. Annars hade hon nog somnat om själv också :) Så skönt att få sova! Det var i Jolines ålder som Leia började att sova längre :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-13 @ 22:35:31
URL: http://jennyh.se/
Linda

Exakt så ser det ut för oss också :) Fast hon får en längre vila mitt på dagen (3-4 h) och så slumrar hon bara till korta stunder i min famn en gång före det och en gång efter.

Svar: Jag skulle gärna vilja att hon sov i alla fall i 2 timmar en gång mitt på dagen, men ser inte ut som att hon vill det alltså. En pigg tjej!
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-13 @ 22:37:17
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Haha ja alla är de olika. Linnéa sov ju 5-6 timmar på lunchen förr, men det har hon halverat nu, förståeligt ^^

2015-07-15 @ 11:06:14
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback