Kalla januari

Kallt, men skönt. Kallt, men hemskt. Jag är inte någon av dem som hurrar över denna kyla direkt. Men visst är det härligt med solen som har börjat titta fram det senaste! Det gör att vi kan ha det riktigt gott på jobbet med tjockt klädda barn och pedagoger. Barnen har rosenröda kinder och är glada i snön. Skulle faktiskt påstå att barn är de som klagar minst, även om det borde vara dem som klagar mest.. Tog mig en promenad igår med en kär vän och jag råkade nog missbedöma kylan litegrann. Tyvärr ger ju solen oss inte någon direkt värme i denna årstid, speciellt inte med blåsten som sällskap. Blev en halvtimme i en stekhet dusch och en powernap på pläden på golvet framför den stekheta kaminen. Illröda ben och iskalla händer, en jobbig kombination när kroppen fortfarande inte fått upp värmen flera timmar senare och det är dags att gå till sängs. En lärdom rikare såhär i kalla januari!
 
 


Kommentarer

fina bilder!:D

2014-01-22 @ 17:30:38
URL: http://xolizzie.blogg.se/
jossan

sv:Haha ja verkligen :)
Jodå, jag tycker det är roligt att laga egen mat och exprimentera lite med egna recept :D
Ja du hade jättemånga härliga recpet! Ska kolla lite närmare på dom ;)

2014-01-23 @ 15:52:40
URL: http://josefinsunnanlid.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback