Potträning

I helgen shoppade vi en potta till Leia. Min tanke bakom det har varit att låta henne redan nu sitta där en gång om dagen till en början för att hon ska få vänja sig att man kan göra sina behov på andra ställen än i blöjan. Vi började idag på morgonen efter frukosten eftersom hon ofta gör sina behov då. Med en liten bok satt hon där i några minuter, och visst hade hon gjort båda sina behov på pottan!
Vi gör det inte till någon stor grej nu (inte ens någonsin!) utan kommer fortsätta senare med att sätta henne där om hon visar tecken på att vara nödig. Sedan får vi ta det därifrån, i hennes egen takt.
 
När började/har ni tänkt börja potträna era barn?
 
 


Kommentarer
Jenni

Mina lilla loppa är 8,5 månad nu och henne har jag satt på toa i nästan 3 månader nu. Det märks så tydligt på henne när det är dags för nummer två så då brukar jag sätta henne där 😊 Kanske 9/10 ggr (när jag är med henne, mannen är inte fullt lika uppmärksam 😜) så går hon på toa. Så himla skönt och smidigt tycker jag 😊 Framförallt underlättar det för henne själv också de ggr hon är lite trög i magen!

2016-01-18 @ 15:46:31
Evelina

Oj, jag har börjat kring 2,5 år och mina barn har inte varit torrare senare än kompisens barn som EC:ades.

2016-01-20 @ 19:13:27
Evelina

Oj, jag har börjat kring 2,5 år och mina barn har inte varit torrare senare än kompisens barn som EC:ades.

Svar: Ja mycket handlar ju om mognad osv. Men det är aldrig för tidigt för att erbjuda tycker jag :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2016-01-20 @ 19:13:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback