Med helgen i sikte

Klarblå himmel, skimrande snö, frosttäckta träd och en ihållande kyla. Oavsett hur fint vädret må vara idag så kommer vi att stanna inom husets väggar idag. -16 grader är på gränsen till för kallt att ställa ut vagnen så Leia får sova utomhus och pulkan är nog inte speciellt varm att bara sitta och njuta i heller.
 
Mot kvällen ska vi bege oss mot ett restaurangbesök tillsammans med släkten på min pappas sida för att fira att farmor och farfar fyller 70 år. Det är inte varje dag som man träffar kusiner, fastrar och farbröder så det ska bli mysigt!
 


Kommentarer
Evelina

-16 har då mina barn sovit och lekt ute i ;-) men då bor jag i Norrbotten, vi är nog mer toleranta här - och kanske har vi bättre kläder/åkpåsar? Eller bättre och bättre, men varmare.

Svar: vara ute och leka är annorlunda mot att sova ute och ligga still tycker jag. Dessutom brukar det vara kallare (mer rått) här nere när det är -16 än uppåt i landet. Sen brukar det ofta blåsa och sådär här nere och då blir det kaaaallt!
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2016-01-20 @ 19:15:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback