Vänner som stannar kvar

För tredje gången den här veckan har vi träffat Ida, alltid lika mysigt tycker vi! Jag är glad att jag inte har tappat några vänner sedan jag blev gravid. Jag har både läst och hört nyblivna föräldrar prata om att de har förlorat vänner på grund av att de fått barn. Helt idiotiskt kan jag tycka.. Man ändras ju inte som person för det. Möjligtvis är man många erfarenheter rikare och har utvecklat sin personlighet. De jag känner har bara utvecklats till bättre och ödmjukare personer, sådana vill jag ha i mitt liv. Och jag är så glad att Leia är så omtyckt som hon är av alla runtomkring oss, det kommer göra henne till en fin människa ♡
 
Kjol - Benetton | Body - H&M |


Kommentarer
Ida

Älskar er ❤️

Svar: Och vi er!! ♡
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-09-03 @ 20:19:02
Skogsraah ☾

Vad roligt :)

2015-09-04 @ 10:00:43
URL: http://skogsraah.se
Sara - Entreprenista

Tyvärr är det så, man tappar vänner när man går igenom olika steg i livet. På gott och ont. För om man tappar vänner pga av att man fått barn så är den vännen förmodligen ingenting att ha ändå! Men så himla kul att du har kvar dina :)

Svar: Det håller jag med dig om!
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-09-04 @ 10:01:47
URL: http://entreprenista.se
Sara

Jag har blivit jättedålig på att höra av mig till de vänner som inte har barn än. Det är på något vis lättare att umgås med de som har familj. Eftersom mitt liv för tillfället kretsar så mycket kring barn blir det ju att jag gärna pratar mycket om det också. De som inte har barn har svårt att relatera till det jag säger och jag har inte så mycket att tillägga när de pratar om utekvällar etc. Nu är dessa personer i och för sig inga nära vänner. Jag hade nog fortsatt höra av mig som förut till mina bästisar, om det inte var så att de redan hade barn allihop.

Svar: Ja man själv får ju också se till att hålla kvar kontakten. Kan tänka mig att många kanske blir besvikna om man själv inte hör av sig också, då blir det ju en omvänd situation. Men samtidigt får man försöka att förstå att man inte alltid hinner som småbarnsförälder också. Jag kan tycka det är skönt att umgås med de som har barn, men lika skönt att umgås med de som inte har. Då blir ju Leia den som fokusen ligger på. De små får ofta "bara hänga på", så kan vara skönt att hon får den uppmärksamheten ibland också :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-09-04 @ 13:32:49
URL: http://litetarkiv.blogg.se/
Dixi Wonderland

Att lämna en vän för att personen väljer att ta starta ett nytt kapitel i sitt liv är idiotiskt. Naturligtvis kommer vänskapen att förändras men man får göra de bästa av situationen. Jag och min bestie hoppas att vi båda blir gravida samtidigt och kan ta upplevelsen tillsammans :)

Svar: Ja men det är ju lite så. Det är ju klart att det inte kommer bli som förut, men det kan lika väl vara åt det positiva hållet :) Åh, vi håller tummarna på det då! :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-09-04 @ 15:13:51
URL: http://dixiwonderland.com/
linah

men vilken sötnos!

Svar: Tack så hjärtligt!
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-09-05 @ 03:49:30
URL: http://nouw.com/linahs


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback