Laxgratäng

Det har inte blivit många barnmatsrecept det senaste, vilket har sina själ såklart. Jag har ju nämnt tidigare att Leia fått för sig att endast äta fruktpuréer och vägrade att äta grönsakspuréer. Därför har jag gjort ett stopp med all mat och bara gett henne ersättning för att få en nystart. Vi har sedan ungefär en vecka tillbaka fått den där nystarten och det har gått bra. Hon är inte lika förtjust som hon var i början, men det går ner helt enkelt. När vi ändå har lagat mat så har jag passat på att laga lite mat till lillan också, frysen som ändå ekar tomt med barnmat just nu. Jag tänkte ta mig ett ordentligt ryck i veckan och fylla upp litegrann igen!
 

Laxgratäng
ca 1 stor burk
 
½ laxbit
1 stor potatis
2 cm purjolök
1 morot
vitpeppar
hackad dill
 
Skär lax i mindre bitar, koka i några minuter.
Skala och skär potatis i mindre bitar och koka tills den är genomkokt.
Skär purjolök i mindre bitar och koka tillsammans med skalad och tunt skivad morot i ca 10 minuter.
Lägg lax och potatis i en skål att mixa i.
Häll av purjolök och morot och spara vattnet.
Krydda med ytterst lite vitpeppar och dill. Mixa alltihop och späd med det sparade vattnet till en bra konsistens.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback