Blomkålsmos med basilika

Vi har fått göra lite annorlunda med maten det senaste. Varje morgon har hon fått gröt och någon hemmagjord (såklart) fruktpuré. Det senaste har Leia kommit på att det är sött och gott och har därför slutat att vilja ha annat runt 15-tiden, då hon brukar få grönsakspuré. Gröten vill jag gärna fortsätta med eftersom den innehåller så mycket som en liten behöver, dock har jag börjat ge det tillsammans med grönsakspuré istället. Inte alls lika gott säger lillan, men det går ner.
 

Blomkålspuré med basilika
ca en liten och en stor burk
 
1 litet blomkålshuvud
1 klick osaltat smör
½ krm basilika
½ krm citronarom
 
Dela blomkål i små buketter och koka i ca 10 minuter.
Häll av vattnet och spara det.
Mixa blomkål och tillsätt smör, basilika och citronarom. Tillsätt lite vatten om det behövs för konsistensen.


Kommentarer
Johanna Utterberg

Bra tips på recept för de som har små!

Sv: Det var riktigt gott och ja, jag fick verkligen superfina presenter!

Svar: Tack!
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-09-03 @ 12:49:15
URL: http://johannautterberg.blogg.se/
Yohanna af Skovde

Perfekt! Köpte blomkål för att göra mos precis idag, så ser jag receptet här :)

Svar: Vilken tur! :D Leia var inte jätteförtjust, får se hur din donna reagerar på det :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-09-03 @ 19:27:03
URL: http://yohannaafskovde.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback